Strona z wpisami

Maxus Solo Around


Maxus Solo Around zakończone sukcesem!

Szymon Kuczyński na jachcie Maxus 22  „Atlantic Puffin” zakończył swój rejs dookoła świata. 24 listopada 2014 roku o godzinie 1142 UTC wystartował z portu Las Palmas de Gran Canaria i zamknął w dniu 4 marca 2016 pętlę dookoła świata, po 469 dniach, czyli niespełna 17 miesiącach!  Na jachcie 6,5 m długości, na samych żaglach, bez silnika!

 

kanał panamskiW trakcie całego rejsu została pokonana trasa prowadząca z Wysp Kanaryjskich, przez Martynikę, kanał Panamski, Markizy do Australii. W Australii Szymon wraz z Brożką, która przyleciała specjalnie, odświeżyli jacht i dokonali wszelkich niezbędnych napraw. Potem Szymon pożeglował dalej przez Ocena Indyjski dookoła południowego rogu Afryki i Przylądek Dobrej Nadziej. Następnie skręcił na północ w kierunku Wysp Zielonego Przylądka i stamtąd wyruszył na ostatnią prostą na Wyspy Kanaryjskie.

Szymon przeżył każde warunki pogodowe podczas swojej przeprawy – od warunków kompletnej ciszy, po sztorm 12 B z falami. Podczas takiego sztormu 3 sierpnia 2015 na Pacyfiku załamująca się fala weszła na pokład i porwała Szymonowi masę sprzętu, a do samego jachtu weszło kilkaset litrów wody. „Dostałem potężną falę na pokład. Straciłem ponton, wiosła, elektronarzędzia, masę różnych rzeczy. Jacht sprawy, obie kotwice mam. Zalane są wszystkie książki. Wszystkie ubrania popakowane w woreczki strunowe też mokre…” – napisał Szymon po uderzeniu fali (źródło: www.zewoceanu.pl).

Końcówka rejsu, którą wszyscy śledziliśmy także nie była usłana różami. Szymon po Australiazameldowaniu się w dniu 2 marca 2016 roku koło El Hierro w krótkiej rozmowie telefonicznej powiedział: „Od tygodnia „mieszkam” w sztormiaku [..] Płynę bez autopilota, bo ma już dość i czasem marudzi. Wychodzi na to, że jestem wytrzymalszy od elektroniki. Żagle niestety też już ostatkiem sił – swoje przeżyły. Praktycznie od samych Wysp Zielonego Przylądka płynąłem w sztormowych warunkach. Jakby dobrze policzyć to były może 3 dni znośnej pogody. A poza tym wyjątkowo silny wiatr (8-9B; 35-45 węzłów). Oczywiście prosto w dziób. Łatwiej by mi było popłynąć na Karaiby. Chciałbym już być w porcie, marzę o prysznicu i porządnym posiłku – na jachcie została mi głównie fasolka w puszce, ryż i makaron. Już nie mogę na to patrzyć…” (źródło: www.zewoceanu.pl).

Jednak wszystko zakończyło się ogromnym sukcesem, a w Las Palmas czekaliśmy wraz z ekipą ze stoczni Northman na jego przybycie!

Witamy Szymona 01 Witamy Szymona 02

 

Całość relacji z rejsu możecie znaleźć na stronie projektu Zew Oceanu oraz na ich Fanpage na Facebooku. Zdjęcia – by Zew Oceanu oraz Gertis.

 

Czy wiecie, że Szymon samotnie opływając dookoła świat dołączył do grona najwybitniejszych żeglarzy na świece i jest 16 Polakiem który tego dokonał? :)

 

G0115676Statystyki rejsu

  • pokonana trasa: 28 597 mil,
  • średnia prędkość: 4,26 węzłów,
  • średnie przebiegi dobowe: 101,8 nm,
  • godziny w rejsie: 6713 h,
  • odwiedzone miejsca: Wyspy Kanaryjskie Martynika, Panama, Markizy, Australia, Wyspa Bożego Narodzenia, Reunion,
  • ilość zużytej wody: 700 l,
  • przeczytanych książek: 225.

Etapy Maxus Solo Around

24.11.2014 – 20.12.2014 – Las Palmas – Martynika
7.03.2015 – 17.03.2015 Martynika – Panama
12.052015 – 2.072015 Panama – Markizy
8.07.2015 – 31.082015 Markizy – Australia
28.09.2015 – 12.10.2015 – Australia – Wyspa Bożego Narodzenia
20.10.2015 – 17.11.2015 – Wyspa Bożego Narodzenia – Reunion
27.11.2015 – 9.02.2016 – Reunion – Wyspy Zielonego Przylądka
11.02.2016 – 04.03.2016 – Wyspy Zielonego Przylądka – Las Palmas

 

Maxus Solo Around 1

Z Szymonem będziecie mogli spotkać się na Targach Wiatr i Woda w Warszawie 12 marca (stoisko stoczni Northman 12 marca 2016 r. godz. 12, scena główna 12 marca 2016 r. godz. 16) oraz tego samego dnia wieczorem w Tawernie Korsarz na imprezie Gertisu!

Serdecznie zapraszamy!

Warsztaty instruktorskie


Warsztaty instruktorskie 2016

Termin: 12-14 maja 2016

Cena: 250 zł

 

Opis imprezy

                Warsztaty instruktorskie skierowane są dla wszystkich czynnych instruktorów żeglarstwa, dla których cenne jest ciągłe rozwijanie swoich umiejętności instruktorskich i żeglarskich. Na spotkanie zapraszamy także instruktorów, którzy chcieliby na najbliższy sezon dołączyć do naszej ekipy!

                Skąd pomysł na szkolenie? Niestety instruktorzy żeglarstwa coraz częściej zajęci są samym szkoleniem. Spędzają czas na wodzie – to fakt. Ale co z tego, jeśli ster trzymają tylko i wyłącznie przy okazji pokazywania manewrów swoim kursantom? Szkolenie skoncentrowane ma być na praktycznej i teoretycznej wiedzy potrzebnych instruktorom żeglarstwa. Przy okazji będziecie mogli rozpływać się przed początkiem sezonu!

Dla osób chcących rozpocząć swoją przygodę ze szkoleniem i instruktorstwem zapraszamy serdecznie na kurs MIŻ!

Harmonogram szkolenia

Piątek (12 maja) – zakwaterowanie na jachty i mała integracja

Sobota (13 maja)

  • śniadanie
  • wykład – „Silnik” by Marek Alien Makowski
  • manewrówka na wodzie
  • obiadokolacja
  • wykład – „Bezpieczeństwo w szkoleniu” by Marcin Krzywy Krzywonos
  • imprezka?

Niedziela (14 maja)

  • śniadanie
  • wykład – „Trochę teorii w pigułce” by Dobrochna Brożka Nowak
  • manewrówka na wodzie
  • zdanie jachtów

Jeśli ktoś będzie miał ochotę i czas, żeby przyjechać już w czwartek to serdecznie zapraszamy!

 

Program szkolenia

Wykłady teoretyczne:

  • „Silnik” – Alien opowie Wam co nieco o silniku. M.in.: konserwacja silnika, gdzie co się znajduje, podstawowe usterki i naprawy.
  • „Bezpieczeństwo” – zajmiemy się tematami, które zazwyczaj nie są poruszane na klasycznych kursach szkoleniowych czy instruktorskich. M.in.: wyciąganie człowieka z wody, sposoby podejmowania człowieka, używanie gaśnicy, pirotechnika. Na wykładzie poruszony zostanie aspekt prawny takich sytuacji. Po za tym opowiemy Wam o najciekawszych przypadkach na szkoleniach i radach, jak unikać z góry niebezpiecznych sytuacji.
  • „Trochę teorii w pigułce” – tutaj chcemy Wam przypomnieć elementarne aspekty, które przekazywane są na kursach instruktorskich. M.in.: jak napisać dobry konspekt, jak poprowadzić dobrze wykład, jak rozkruszyć kursanta-beton.

Praktyka: w trakcie części praktycznej chcemy zrobić z Wami rzeczy nietuzinkowe, których zazwyczaj nie ma czasu praktykować. Podejścia i odejścia na żaglach i na silniku, manewr monachijski oraz unifikację manewrów, a także realizować Wasze pomysły.

Cena zawiera:

– zakwaterowanie na jachtach

– szkolenie – wykłady i manewrówka na wodzie

– wyżywienie – 2x śniadanie, 2x obiado-kolacja

– opłaty portowe i sanitariaty

Płatne dodatkowo:

– dojazd do i z Giżycka

– wydatki własne

 

Zapisy i wszelkie dodatkowe informacje

Marcin Krzywonos, marcin@gertis.pl , 501 063 682

VI Urodziny Tawerny Korsarz


Serdecznie zapraszamy na VI Urodziny Tawerny Korsarz!

Już w najbliższy piątek, największa tawerna w Polsce obchodzić będzie VI urodziny! Objęliśmy oficjalny patronat nad tym wydarzeniem bo wiemy, że będzie to niezapomniany weekend! Zapraszamy na Wolę! My też tam będziemy!

Zapisujcie się na wydarzeniu na Facebook’u! 🙂

Korsarz_FB

Z tej okazji mamy dla Was konkurs!

Z okazji VI urodziny Tawerna Korsarz przygotowaliśmy dla Was zabawę, w której do zgarnięcia jest:
– zaproszenie na wybrany dzień urodzin Tawerny Korsarz,
– voucher na kurs motorowodny na Mazurach
– torba Evolution Large Holdall 60L ufundowana przez Musto

Udziel prawidłowej odpowiedzi na pytanie poniżej oraz napisz dlatego to właśnie Ty powinieneś zgarnąć te nagrody, a z pośród wszystkich poprawnych odpowiedzi wybierzemy najciekawsze uzasadnienie. Maile z poprawnymi odpowiedziami ślijcie na adres – marcin@gertis.pl . Macie czas do czwartku (18 lutego) do godziny 20.00.

Powodzenia!

Co to jest topenanta?
• lina biegnąca od noku bomu do topu masztu
• lina służąca do wciągania żagla na maszt
• lina stabilizująca maszt jachtu
• lina, na której mocowany jest żagiel fok
Udostępniajcie, lajkujcie i zapraszajcie na wydarzenie! To będzie niezapomniany weekend!

https://www.facebook.com/events/1167288973282350/

Regulamin konkursu do zobaczenia tutaj!

 

Artyści na imprezie

W piątek na scenie Tawerny Korsarz zagrają dwa zespoły B.O.R.Y. oraz Stara Kuźnia! W sobotni wieczór na scenie Tawerny Korsarz zagra zespół ODN w składzie: Iwona Kobylińska – śpiew, Michał Jelonek – skrzypce, Mariusz Andraszek – śpiew, bas, Paweł Chojnacki – perkusja, Jerzy Kobyliński – gitara, śpiew, autor większości repertuaru. A w niedziele odbędzie się już ostatni koncert – zagra Artur Kaczor Kaczorek z Grupą w obiektywie w ramach cyklicznych spotkań z piosenką Jacka Kaczmarskiego.
Do zobaczenia na pokładzie!

 

KORSARZ

Trochę szczegółów na temat samej imprezy:

Start: pt- sob: 20.00 / niedziela: 19:00
Wstęp: pt -sob – 15zł / z kartą zaokrętowania wstęp 5zł!
niedziela: 10zł / z kartą zaokrętowania wstęp wolny!

Patroni medialni: Magazyn Wiatr, Żagle, Musto, TawernaSkiperrow.pl, Isak.pl, szanty24.pl, Sztorm Grupa, Korsar.pl, Gertis

Tawerna Żeglarska Korsarz
ul. Gostyńska 45
01-165 Warszawa

Dzielnica Wola
Obozowa róg Płockiej

 

Regulamin konkursu


REGULAMIN KONKURSU

1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

  1. Konkurs jest organizowany pod nazwą „Gertis Przedsezonowo 2016” i jest zwany dalej: „Konkursem”.
  2. Organizatorem Konkursu jest BTA Gertis Marek Makowski, Świdry 11, 11-500 Giżycko
  3. Konkurs zostanie przeprowadzony w Internecie, na fanpage GERTIS Obozy Żeglarskie na Mazurach  w dniach 8-10 marca 2016 r.

2

WARUNKI I ZASADY UCZESTNICTWA W KONKURSIE

 

  1. Uczestnikiem Konkursu („Uczestnik”) może być każda osoba fizyczna, która:
  2. a) posiada pełną zdolność do czynności prawnych
  3. b) nie jest pracownikiem BTA Gertis

 

  1. Warunkiem uczestnictwa w Konkursie jest łączne spełnienie następujących warunków
    a) udzielenie odpowiedzi na pytanie konkursowe
    b) przesłanie jej na adres e-mail: marcin@gertis.pl

 3

NAGRODY

  1. Nagrodami w Konkursie są:
  • 5x wejście na Targi Wiatr i Woda 2016 w Warszawie (na sobotę lub niedzielę (12-13 marca))
  • 5 x wejście na imprezę Gertis Przedsezonowo 2016

 

  1. Zdobywcą nagrody w Konkursie jest Uczestnik, który odpowie  na zadane pytanie. Z pośród wszystkich odpowiedzi Komisja wybierze te, które są najbliższe prawidłowej odpowiedzi. Przy czym każdy Uczestnik może wysłać tylko jednego maila z odpowiedzią.
  2. Celem zapewnienia prawidłowej organizacji Konkursu, Organizator powołuje komisję konkursową. Wszelkie wątpliwości dotyczące zasad Konkursu, interpretacji i postanowień tego Regulaminu rozstrzyga Organizator.
  1. Zdobywca nagrody zostanie powiadomiony o wygranej za pomocą wiadomości prywatnej na facebooku lub wiadomości mailowej w przeciągu 1  dnia od zakończenia Konkursu.
  1. Nagrody są odebrania
    – wejście na Targi Wiatr i Woda w Warszawie – w dniu 12 marca  na terenie Targów w godzinach 11.00-13.00 lub w siedzibie Tawerny Korsarz w godzinach 19:00 – 21:00. W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość późniejszego odbioru nagród po wcześniejszym umówieniu się na konkretny dzień.
    – wejście na imprezę GERTIS Przedsezonowo 2016 – w siedzibie Tawerny Korsarz w godzinach 19:00 – 23:00.
  2. Za przekazanie nagrody zwycięzcy odpowiedzialny będzie pracownik firmy BTA Gertis.

 

4

DANE OSOBOWE UCZESTNIKÓW KONKURSU

 

  1. Warunkiem udziału w Konkursie jest podanie przez Uczestnika Konkursu prawdziwych danych osobowych, tj.: imienia, nazwiska niezbędnych do przekazania nagrody.
  1. Przystępując do Konkursu i akceptując niniejszy regulamin Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie podanych przez niego danych osobowych przez Organizatora. Dane będą przetwarzane w celu przeprowadzenia Konkursu oraz w związku z wydaniem nagrody.

 

 

5

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

Organizator ma prawo do zmiany postanowień niniejszego Regulaminu, o ile nie wpłynie to na pogorszenie warunków uczestnictwa w Konkursie. Dotyczy to w szczególności zmian terminów poszczególnych czynności konkursowych. Zmieniony Regulamin obowiązuje od czasu opublikowania go na stronie

 

 

 

Zakończenie sezonu ’15


Zakończenie sezonu ’15

Regaty na zakończenie sezonu 2015 odbyły się w giżyckiej Ekomarinie i już na stałe wpisały się w kalendarz gertisowych imprez 🙂

Tegoroczne regaty odbyły się dwóch klasach – Fortuna 27 oraz Maxus 24. Zjawiła się rekordowa ilość osób – ponad 100, a w samych regatach uczestniczyło 14 jachtów!

Film z regat by Jakub Steller

 

Klasyfikacja „Zakończenie sezonu ’15”

Klasa T-1 Maxus 24

Nazwa jachtu Sternik Bieg 1 Bieg 2 Bieg 3 Suma Miejsce
Maxus „Escada” Bolesław Oleksy 1 3 1 5 1
Maxus 24 Merlin Marcin Murmyło 2 2 2 6 2
Maxus „Elli” Małgorzata Wrzeszcz 3 1 3 7 3
Maxus „Erra” Katarzyna Płocharska 4 4 4 12 4
Maxus „Espada” Otylia Booss DNS 5 DNS 15 5

Klasa T-2 Fortuna 27

Nazwa jachtu Sternik Bieg 1 Bieg 2 Bieg 3 Suma Miejsce
Tiga 1 „Nie Panikuj” Ewa Owczarek 1 3 1 5 1
Jimmy Page Dominika Krzywonos 2 2 3 7 2
Pama 2 Mateusz Jóźwiuk 6 1 2 9 3
Tiga 2 Wojciech Wiwatowski 5 4 5 14 4
BB King Marcin Trybus 4 6 4 14 4
Jimi Hendrix Marcin Kasprzak 3 7 6 16 6
Pama 1 Anna Morawiec 8 5 8 21 7
Carlos Santana Tomasz Wikieł 9 DNF 7 25 8
Eric Clapton Tomasz Karolak 7 DNF 9 25 8

Punktacja – na podstawie Systemu Małych Punktów

1 miejsce: 1 pkt.                                              6 miejsce: 6 pkt.

2 miejsce: 2 pkt.                                             7 miejsce: 7 pkt.

3 miejsce: 3 pkt.                                             8 miejsce: 8 pkt.

4 miejsce: 4 pkt.                                             9 miejsce: 9 pkt.

5 miejsce: 5 pkt.                                             Dyskwalifikacja klasa T-1: 9 pkt.

6 miejsce: 6 pkt.                                             Dyskwalifikacja klasa T-2: 5 pkt.

 

fot. Wera Chodanionek

fot. Wera Chodanionek

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć

by Wera Chodanionek

by Jakub Steller

 

Jak co roku zapraszamy na wspólne zakończenie sezonu z Gertisem połączone z regatami!

Kiedy?
2-4 października 2015
Gdzie?
Eko-Marina Giżycko
Na czym? y 27

Plan działania!
2.10 (piątek) – odbieramy jachty o różnych godzinach w Sztynorcie, Wilkasach lub Eko-marinie (do ustalenia z organizatorami). Wszyscy płyniemy na wspólne ognisko, grill i piwko z naszego rollbaru w Eko-Marina Giżycko!
3.10 (sobota) – od 10.00-11.00 zaczynamy regaty na Niegocinie. W trakcie regat przerwa na obiad (zupa + II danie). Wieczorem spotykamy się w Ekomarina Giżycko, a konkretniej w Tawerna Marina, gdzie robimy imprezę – kolacja, DJ i muzyka z lat 20. i 30. w nieco nowszym wydaniu!
4.10 (niedziela) – każdy robi co chce. Pensjonat Rybaczówka zaprasza na świeżą rybę oraz słynne już i znane wszystkim – pierogi z rybą!

Szkolenie na patent Jachtowego Sternika Morskiego


Tygodniowe szkolenie na patent Jachtowego Sternika Morskiego!

Oferta i termin na zapytanie – kontakt.

Opis imprezy:

Tygodniowe szkolenie na patent Jachtowego Sternika Morskiego przeznaczone jest dla osób posiadających stopień żeglarza jachtowego oraz podstawowe umiejętności żeglarskie.

Do przystąpienia do egzaminu na patent Jachtowego Sternika Morskiego potrzebny jest także staż morski udokumentowany opiniami z rejsów lub wpisem do książeczki żeglarskiej. Wymagamy, aby każdy uczestnik posiadał 200 godzin stażu na morzu. Istnieje możliwość, że brakujący staż można zrealizować podczas kursu – maksymalnie 50 godzin stażu.

Ważne! Jeśli ktoś nie posiada wymaganego stażu, to może wziąć udział w kursie! Nie będzie mógł podejść tylko do egzaminu.

Tygodniowy kurs przyjmuje intensywną formę i jest to bardziej wymagające dla uczestników niż tradycyjny kurs 14-dniowy. Ze względu na intensywność szkolenia, załoga liczy maksymalnie 5 uczestników. Wychodzimy z założenia, że większa ilość kursantów na jachcie podczas takiego szkolenia jest zbyt duża i nie pozwala to na zachowanie wysokiej jakości szkolenia.

Ze względu na intensywność szkolenia zalecamy aby uczestnicy rejsu przygotowali się już częściowo przed rejsem z zakresu wiedzy teoretycznej niezbędnej do zdania egzaminu, a przede wszystkim posiadali przygotowanie teoretyczne z zakresu wymagań na żeglarza jachtowego PZŻ. Naturalnie, szkolenie będzie obejmowało także część teoretyczną w formie wykładów i pogadanek. Wszelkie niejasności i wątpliwości z zakresu wiedzy teoretycznej zostaną uzupełnione na kursie.

Bezpieczeństwo, umiejętności praktyczne i dobre podstawy teoretyczne. To są rzeczy, na które podczas kursu zwracamy największą uwagę i które skutecznie przekazujemy naszym kursantom od wielu lat. Nie chcemy szkolić tylko dla patentu, lecz chcemy przekazywać autentyczną wiedzę i umiejętności. Kurs zakończony jest egzaminem, który odbywać się będzie na zakończenie rejsu. Posiadamy uprawnienia do samodzielnego egzaminowania nadane przez Ministerstwo Sportu i Turystyki. Wszelkie dodatkowe informacje można uzyskać bezpośrednio u nas, poprzez dział kontakt.

Uczestnicy:

Uczestnikami szkolenia na stopień Jachtowego Sternika Morskiego mogą być tylko osoby pełnoletnie, posiadające patent żeglarza jachtowego oraz podstawowe umiejętności żeglarskie. W przypadku chęci przystąpienia do egzaminu wymagany jest także od uczestników staż morski, o którym mowa powyżej.

Oferta skierowana jest zarówno do uczestników naszych szkoleń, jak i do wszystkich innych, którym zależy na wysokim poziomie szkolenia. Poza szkoleniem zależy nam także na miłej, przyjaznej i pozytywnej atmosferze. Oczywiście od uczestników wymagamy kultury osobistej oraz zaangażowania w szkolenie.

Trasa i szkolenie:

Start szkolenia oraz egzamin odbędzie się w Marinie Gdynia. Większość szkolenia przewidujemy także w Marinie, ze względu na bardzo dobrą infrastrukturę portu (sanitariaty, sklepy i restauracje w niedalekiej odległości) oraz to, że port ten daje idealne miejsce do ćwiczenia manewrów. W planie szkolenia przewidujemy zorganizowanie 2-3 dniowego rejsu z nocnym pływaniem. Takie rozwiązanie daje możliwość zapoznania się ze specyfiką nocnego pływania, nawigacji nocnej oraz rozpoznawania świateł, których na Zatoce nie brakuje. Kierunek rejsu oraz dokładny plan zostanie opracowany na podstawie prognozy pogody.

Podczas szkolenia i rejsu, każdy z uczestników zostaje na chwilę kapitanem jednostki, na której to prowadzi nawigację oraz ustala trasę, dobór żagli, przejmuje dowodzenie w trakcie manewrów portowych etc. Jest to jedyna droga do tego, aby przygotować uczestników do samodzielnego prowadzenia jednostki. Wszystko to będzie się działo pod czujnym, ale zarazem dyskretnym okiem instruktora. Ruch w Zatoce Gdańskiej oraz wielość przeszkód wodnych (m. in. sieci rybackie) powoduje, że jest to doskonały akwen do aktywnego szkolenia oraz czujnego prowadzenia jachtu. Ponadto, chcemy także, aby nasi uczestnicy zapoznali się ze specyfiką morskiego pływania między innymi poprzez prowadzenie dziennika jachtowego, czy system wachtowy.

Kadra:

Kadra szkoleniowa to wyłącznie ludzie młodzi. Posiadają jednak wieloletnie doświadczenie w szkoleniu adeptów sztuki żeglarskiej na Mazurach oraz na morzu. Więcej o kadrze: Nasza ekipa.

Jacht:logo Atsea

Dzięki współpracy z jedną z najlepszych firm czarterowych nad Morzem Bałtyckim – Atsea – szkolenie odbędzie się na komfortowym jachcie Bavaria 32 Avantgarde.

Jest to pełnomorski jacht, którego niewątpliwym atutem jest połączenie perfekcyjnych właściwości nautycznych z eleganckim wyglądem, bezpieczeństwem żeglugi oraz komfortem. Idealna sterowność daje możliwość precyzyjnego i bezpiecznego manewrowania zarówno w ciasnych portach, jak i na otwartym akwenie.

Jacht ten jest znakomity do wygodnego mieszkania, ze względu na jego bogate wyposażenie oraz sporą przestrzeń. Kuchnia wyposażona w kuchenkę gazową, lodówkę oraz niezbędną zastawę kuchenną daje możliwość przygotowywania posiłków na jachcie.

Jacht gwarantuje pełne bezpieczeństwo, ponieważ jest regularnie poddawany przeglądom technicznym. Oprócz tego wyposażony jest w satelitarną łączność oraz środki ratunkowe, w tym pneumatyczną tratwę ratunkową.

Dane techniczne S/Y ATSEA I

  • długość całkowita – 9,99 m
  • długość linii wodnej (KLW) – 8,85 m
  • szerokość – 3,42 m
  • zanurzenie – 1,95 m
  • wyporność – 5200 kg
  • masa balastu – 1300 kg
  • powierzchnia ożaglowania – 51 m2
  • wysokość masztu – 14,8 m
  • moc silnika – 18 KM
  • zbiornik paliwa (diesel) – 150 l
  • zbiornik wody – 150 l
  • wysokość pod pokładem 1,84 m
  • ilość kabin – 2
  • ilość koi – 6
  • rok produkcji – 2013 r.

Bavaria 32 1

Galeria zdjęć Bavaria 32 Avantgarde oraz szczegółowa lista wyposażenia.

W cenie:

Pobyt i zakwaterowanie na jachtach, opieka instruktora podczas szkolenia, pełne szkolenie praktyczne i teoretyczne, ubezpieczenie NNW uczestników, ubezpieczenie jachtu, sprzątanie końcowe.

Dodatkowo:

– wyżywienie

– opłaty portowe – w porcie innym niż Marina Gdynia

– paliwo do jachtu

– dojazd do miejsca zaokrętowania i powrót z miejsca wyokrętowania (Marina Gdynia) oraz parking

– opłata za egzamin – 350 zł (175 zł dla osób uczących się poniżej 26 roku życia)

– zwiedzanie atrakcji turystycznych

Kasa jachtowa

Starym morskim zwyczajem tworzymy kasę jachtową, która przeznaczona zostanie na wyżywienie, opłaty portowe oraz paliwo do jachtu. Kasa ta rozliczana będzie na podstawie faktycznie poniesionych kosztów. Zbiórka kasy nastąpi na miejscu i zostanie zebrana przez instruktora w pierwszym dniu rejsu. Całość powinna wynieść około 400 zł za osobę na tydzień. Instruktor zwolniony jest ze składki na kasę jachtową.

kurs jsmZdjęcie z naszego Rejsu Morskiego po Wyspach Kanaryjskich (Jacht Bavaria 49)

W razie pytań zapraszamy do kontaktu.