Strona z wpisami

Co zabrać na obóz żeglarski?


Co zabrać na obóz żeglarski?

Co należy wiedzieć:

Osoba ubiegająca się o dopuszczenie do egzaminu na patent żeglarski lub motorowodny składa komisji egzaminacyjnej następujące dokumenty:

1. Legitymację szkolną / studencką w celu uzyskania zniżki (jeśli masz <26 lat)

2. Zgodę rodziców – w wypadku osoby niepełnoletniej

3. Zdjęcie legitymacyjne – wyłącznie do międzynarodowych certyfikatów ISSA

 

Na rejs zalecamy zabranie następujących rzeczy:

Rzeczy niezbędne:

  • Śpiwór
  • Sztormiak + nieprzemakalne spodnie (nie musi być drogie, ma być skuteczne! 🙂 )
  • Czapkę od wiatru i od słońca
  • Koszulę z długim rękawem, lub bluza z kapturem (ochrona przed słońcem)
  • Okulary słoneczne
  • Ciepły sweter
  • Olejek do opalania
  • Przybory toaletowe i kosmetyki
  • Strój kąpielowy
  • Coś na komary
  • Obuwie sportowe
  • Scyzoryk
  • Klapki
  • Notatnik i długopis
  • Dowód tożsamości

Rzeczy opcjonalne:

  • Rękawiczki szotowe (ew. rowerowe)
  • Poduszka do spania
  • Gitara i śpiewnik
  • Karimata – dobra do siedzenia przy ognisku
  • Latarka (bardzo wygodne są tzw. czołówki)
  • Powerbank – bank energii dla smartfona (najlepiej solarny)
  • Podręcznik do nauki (można nabyć na miejscu)

O czym należy jeszcze pamiętać?

Pogoda niestety nie jest przewidywalna. Warto zatem pamiętać o suchych i ciepłych ubraniach na pogodę deszczową oraz cienkich i zwiewnych na upały.

Jachty mają ograniczone miejsce na bagaże. Nie zabierajmy więc pod żadnym pozorem plecaków ze stelażami czy podróżnych kuferków. Najlepsze są miękkie plecaki, worki żeglarskie i materiałowe torby podróżne (bez usztywnień).

Obuwie na rejsie to bardzo ważna sprawa. Jachty nie „lubią” butów na obcasach, wysokiej podeszwie oraz ciężkich glanów. Niezbędne jest posiadanie letniego obuwia sportowego. Mogą to być nawet zwykłe trampki. Warto zabrać ze sobą sandały lub klapki.

tribordCzęsto otrzymujemy pytania gdzie można zaopatrzyć się kompleksowo w powyższe produkty.
Bazując na naszym doświadczeniu najlepiej skorzystać ze Sklepów Decathlon, oferujących markę Tribord.
Sklepy znajdziecie w większości dużych miast w Polsce. Znajdziecie tam ciuchy zarówno dla amatorów jak i profesjonalistów.

Co zabrać na rejs morski?


Co zabrać na rejs morski?

Poniżej przedstawiamy krótką listę co warto ze sobą zabrać 🙂

Dokumenty:

  • dowód osobisty/paszport (warto wziąć oba dokumenty)
  • legitymacje szkolne, studenckie – także te międzynarodowe,
  • patent żeglarski, książeczka żeglarska,
  • prawo jazdy,
  • karty kredytowe/płatnicze, gotówka (najlepiej EURO),
  • ew. inne patenty i uprawnienia np.: nurkowe / UKF,
  • lekarstwa – jeśli ktoś przyjmuje jakiekolwiek lekarstwa albo ma jakiekolwiek uczulenie – proszę o zgłoszenie do skippera/organizatora,
  • polisy ubezpieczeniowe – w krajach UE kartę EKUZ,

Odzież i rzeczy osobiste

Pogoda niestety nie jest przewidywalna. Warto zatem pamiętać o suchych i ciepłych ubraniach na pogodę deszczową, szczególnie na morzach północnych, oraz cienkich i zwiewnych na upały, które są dość częstym zjawiskiem na morzach południowych.

Poza podstawowymi ubraniami, warto wziąć:

  • sztormiak – na ciepłe morza nie musi być gruby i za dwa tysiące, wystarczy kurtka typu gore, aqua, sympa czy też inny tex,
  • czapka lub inne nakrycie głowy, rękawiczki – z wyjątkiem ciepłych mórz,
  • buty – z nie rysującą podeszwą (np. trampki lub adidasy),
  • kalosze – na wody zimne,
  • sandały,
  • klapki pod prysznic,
  • śpiwór – można, nie trzeba – na jachtach zazwyczaj jest możliwość „wynajęcia” pościeli, kocy, poduszek – ale jeśli nie jesteś pewien, dopytaj koniecznie skippera/organizatora!
  • ręcznik – można, nie trzeba – historia taka sama jak ze śpiworem.

Technika, elektronika i inne:

  • okulary i soczewki kontaktowe – zalecamy zabrać ze sobą dwie pary, jeśli jest taka możliwość,
  • ochrona przed słońcem – okulary, czapka, chustka, kremy z wysokim filtrem UV,
    scyzoryk, szeklownik,
  • laptop – jak ktoś musi,
  • aparaty fotograficzne – wtedy cały sprzęt dodatkowy – baterie, ładowarki etc.,
  • telefony – proszę pamiętać o włączeniu roamingu w przypadku rejsów za granicą,
  • ładowarki samochodowe 12V,
  • ładowarki normalne 230V,
  • latarka – najlepiej czołówka,
  • płyty CD z muzyką – jachty są nagłośnione,
  • nurkowe ABC – maska, fajka, płetwy – jeśli jest ochota na nurkowanie,

Sugerujemy nie brać żadnych leków na chorobę morską – z reguły one tylko otępiają, usypiają i powodują wzmożone pragnienie, a i tak nie pomagają. Najlepsze są tradycyjne sposoby takie jak świeży imbir, cytryna itp.

Jachty mają ograniczone miejsce na bagaże. Nie zabierajmy więc pod żadnym pozorem plecaków ze stelażami czy podróżnych kuferków. Najlepsze są miękkie plecaki, worki żeglarskie i materiałowe torby podróżne (bez usztywnień).

Jak przydzielane są koje na jachcie – nie przyjmujemy rezerwacji na koje przed rejsem. Zostanie to podzielone na miejscu przez sternika, przy uwzględnieniu płci, stopnia znajomości, pokrewieństwa oraz takich czynników jak wzrost, chrapanie, stopień imprezowania etc. Jeśli nie dojdziemy do porozumienia – nastąpi losowanie.

Kurs Jachtowego Sternika Morskiego

Co zabrać na rejs morski w przypadku uczestnictwa w kursie na patent Jachtowego Sternika Morskiego? Polecamy wziąć ze sobą dodatkowo:

  • opinie z rejsów,
  • zeszyt na notatki,
  • długopis (najlepiej więcej niż jeden, bo szybko się gubią:)
  • ołówek, cyrkiel oraz trójkąt nawigacyjny
  • literaturę – polecamy książkę „Żeglarz i Sternik Jachtowy” wyd. Almapress

W razie pytań służymy pomocą i zapraszamy do kontaktu .

Mazurian Cup 2017


Naszej tradycji stało się zadość! We wrześniu 2017 spotkaliśmy się na Hucznym Zakończeniu Sezonu w giżyckiej Ekomarinie. Regaty na zakończenie sezonu połączone z koncertami i imprezą z najlepszymi ludźmi.

W imprezie udział po raz kolejny brała ekipa Etna Kontrabande, która w zeszłym roku na naszej imprezie urodzinowej dała niezapomniany koncert! 11 osób na scenie, energetyczne dźwięki reagee i zabawa do białego rana!

 

 REGATY

W sobotę odbyły się regaty Mazurian Cup 2017 w trzech klasach:
– Fortuna 27
– Maxus 24

     

 fot. Weronika Chodanionek

 Wstępny harmonogram wydarzeń:

/beforek/ Środa (20.09) Rybaczówka
– urodziny Krzywego – Rybaczówka
Czwartek (21.09) Ekomarina Giżycko
– odbiór jachtów
– ognisko i koszykowy grill

Piątek (22.09) Ekomarina Giżycko
11.00-14.00   wykłady i warsztaty regatowe -przepisy regatowe, taktyka startu, trym żagli, stanowiska manewrowe,                              zwroty regatowe, nawroty na boi
15.00-18.00   ćwiczenia regatowe na wodzie, czyli wiązanie teorii z praktyką!
20.00-?           impreza wieczorna (bufet + alkohol), Jam Session – zabierzcie swoje instrumenty!!

Sobota (23.09) Ekomarina Giżycko
9.30-11.30       śniadanie bufetowe w Tawernie Marina
10.00-10.30    zapisy do regat (biuro Gertis)
10.30                odprawa sterników
11.00                oficjalne otwarcie regat Mazurian Cup 2017
11.30-17.00     regaty Mazurian Cup 2017 na jeziorze Niegocin
17.00                obiad
20.00               koronacja zwycięzców i zakończenie regat
21.00-?            impreza wieczorna (bufet + alkohol)
Gwóźdź programu – koncert zespołu ETNA KONTRABANDE po którym rozkręcamy wspólną imprezę.
Tradycyjnie – sobotnia impreza jest przebierana – tym razem wybraliśmy: postacie z bajek!

Niedziela (24.09)
10.00-11.30       śniadanie bufetowe w Tawernie Marina
– leniwy poranek dla chętnych 🙂
– żeglowanie w stylu dowolnym – dla chętnych 🙂

fot. Marcin Łabuz

FORMULARZ ZAPISÓW

A tak to wyglądało w zeszłym roku:

Zawiadomienie o Regatach MAZURIAN CUP 2017

  1. Regaty Mazurian Cup 2017 zostaną rozegrane w dniu 23 września 2017 r. na akwenie Jeziora Niegocin
  2. Organizatorem regat są: Szkoła Żeglarstwa „GERTIS” i Johnny Black Sailing Team
  3. Biuro i port regat: Port EKOMARINA Giżycko ul. Dąbrowskiego 14
    Darmowe slipowanie i cumowanie na terenie portu.
  4. Regaty zostaną rozegrane zgodnie z Przepisami Regatowymi Żeglarstwa 2013-2016, zawiadomieniem o regatach, przepisami związków lub stowarzyszeń klas uczestniczących w regatach, niniejszym zawiadomieniem oraz instrukcją żeglugi, która będzie dostarczona podczas przyjmowania zgłoszeń do regat.
  5. Regaty zostaną rozegrane w klasach: Fortuna 27, Maxus 24 oraz Scandinavia 650/Skippi 650
    Inne klasy mogą wziąć udział w regatach w porozumieniu z organizatorem,
    którego należy dokonać najpóźniej do 20 września.
    Limit jachtów w poszczególnych klasach koniecznych do sklasyfikowania zawodników ustala się na trzy (3).
  6. Warunki uczestnictwa. Sternik jachtu winien posiadać odpowiednie uprawnienia żeglarskie. Jacht musi posiadać znaki identyfikacyjne na żaglu oraz ważne ubezpieczenie OC.
    Wymagane jest, aby jachty zgłoszone do regat nosiły reklamy dostarczone przez organizatora.
  7. Zgłoszenia do regat Będą przyjmowane w biurze regat – w dniu 23.09.17r w godzinach 08:00 – 10:00
  8. Wpisowe do regat dla klasy Skippi Scandinavia wynosi 200 zl od załogi. Zawodnicy klas Fortuna 27 oraz Maxus cennik na www.obozy-zeglarskie.pl/mazurian-cup-2017/
  9. Otwarcie regat i odprawa sterników odbędzie się w dniu 23.09.2017 r o godz. 10:15.
  10. Start do pierwszego wyścigu przewidziany jest na godz. 11:30.
    Harmonogram wyścigów będzie podany podczas odprawy sterników.
  11. Przewiduje się rozegranie 6 wyścigów. W przypadku rozegrania więcej niż 3 wyścigów, najgorszy wynik zostanie odrzucony. Regaty zostaną uznane za ważne przy rozegraniu jednego wyścigu.
  12. Zakończenie imprezy planowane jest w dniu 23.09.2017 r. około godz. 19:00
  13. Zawodnicy sklasyfikowani na miejscach I – III otrzymują medale i dyplomy. Nagrody wg decyzji organizatora.
  14. Zmiany w załodze. Na jachcie podczas wyścigu powinna znajdować się taka ilość osób jaka została zgłoszona do regat. Wniosek o zamianę członka załogi należy złożyć w formie pisemnej przed rozpoczęciem wyścigu. Zamiana może nastąpić tylko z przyczyn losowych, za zgodą Sędziego Głównego.
  15. Załoga jachtu zgłaszająca się do regat wyraża zgodę na bezpłatne wykorzystanie swojego wizerunku przez Organizatora i sponsorów podczas zdjęć, filmów i innych reprodukcjiw czasie trwania regat oraz we wszystkich materiałach dotyczących regat.
  16. Wszyscy uczestnicy biorą udział w regatach na własną odpowiedzialność. Żadna z czynności wykonana lub nie wykonana przez Organizatora nie zwalnia uczestników regat od ponoszenia odpowiedzialności za jakąkolwiek szkodę spowodowaną przez zawodnika lub jego jacht wynikającą z udziału w regatach.
  17. Organizator nie przyjmuje żadnej odpowiedzialności za uszkodzenia sprzętu lub osób albo śmierć wynikłe w związku z regatami, przed ich rozpoczęciem, podczas lub po regatach.
  18. Oficjalna strona regat: obozy-zeglarskie.pl/mazurian-cup-2017/

 

Zakończenie Sezonu 2014!

Szkolenia dofinansowane z UE – Baza Usług Rozwojowych


Szkolenia dofinansowane z UE

W ramach dotacji z UE (Baza Usług Rozwojowych PARP) pracownicy mikro-, małych-  i średnich przedsiębiorstw z obszaru województwa warmińsko-mazurskiego mogą uczestniczyć w szkoleniach z naszej oferty za 20% ceny!  Pracodawcy mają do wykorzystania aż 70 000 tys. złotych na dofinansowanie szkoleń i usług doradczych z Bazy Usług Rozwojowych.

Szkolenia te mogą być narzędziem motywacji pracowników, poszerzać ich kompetencje m.in. uzyskać uprawnienia państwowe i certyfikaty kompetencji. Dają możliwość rozwoju osobistego poprzez pracę w grupie, działania w sytuacjach stresujących, zdobywanie wiedzy technicznej i rozwiązywanie problemów. Są również doskonałym pomysłem na spędzenie aktywnego urlopu.

Refundacji mogą podlegać wymienione poniżej szkolenia:

Kurs na stopień Sternika Motorowodnego – kurs zakończony egzaminem państwowym dający uprawnienia do prowadzenia łodzi motorowych i skuterów wodnych na wszystkich wodach śródlądowych bez ograniczenia mocy silnika. Czas szkolenia: 30 h

Kurs na stopień Żeglarza Jachtowego – kurs zakończony egzaminem państwowym dający uprawnienia do prowadzenia jachtów żaglowych na wodach śródlądowych. Szkolenia w formie 7-dniowej, 14-dniowej lub indywidualnejszkolenia dofinansowane ue bur

Kurs na Jachtowego Sternika Morskiego – kurs zakończony egzaminem państwowym dający uprawnienia do prowadzenia jachtów żaglowych do 18 m długości na wodach morskich. Prowadzone w formie 7-dniowej, realizowany na wodach morskich lub oceanicznych. Wymagany staż żeglarski w rejsach morskich

Kurs na Młodszego Instruktora Żeglarstwa – szkolenie dla osób posiadających patent żeglarski i doświadczenie w prowadzeniu jachtów chcących zdobyć umiejętności z zakresu nauczania. Kurs zakończony egzaminem Polskiego Związku Żeglarstwa.

Kurs na Inland Skippera ISSA lub na Inshore Skipper ISSA – szkolenia z zakresu żeglarstwa śródlądowego lub morskiego dla osób chcących uzyskać certyfikat Międzynarodowy ISSA.

Obsługa Portu Jachtowego – Bosman – autorskie szkolenie dla pracowników portów i marin jachtowych. W programie m.in. przygotowywanie jachtów do sezonu, zdawanie i odbiór sprzętu, prowadzenie szkoleń z bezpieczeństwa na wodzie, podstawowe naprawy sprzętu.

Instruktor Sportu w dyscyplinie sporty motorowodne oraz  Instruktor Sportu w dyscyplinie żeglarstwo – kursy skierowane do osób posiadających uprawnienia motorowodne lub żeglarskie chcących zdobyć umiejętności z zakresu nauczania.

kursy-dofinansowane-ue-srodkow

DLA KOGO REFUNDACJA?

Ze środków unijnych mogą skorzystać wszystkie mikro-, małe-  i średnie przedsiębiorstwa działające na terenie województwa warmińsko-mazurskiego (lub mające filie/oddziały/delegatury na terenie tego województwa). Refundacją objęte są szkolenia dla pracowników przedsiębiorstw, uwzględniając również umowy zlecenia (nie jest wymagane długotrwałe zatrudnienie).

ILE WYNOSI REFUNDACJA?

Od 50% do 80% w zależności od spełnienia kryteriów. Najwyższe refundacje otrzymują m.in. mikroprzedsiębiorcy czy przedsiębiorcy których działalność przyczynia się do rozwoju  inteligentnych specjalizacji województwa (ekonomia wody, meblarstwo i żywność wysokiej jakości).

JAK UZYSKAĆ REFUNDACJĘ ?

Skontaktować się z nami w celu określenia zapotrzebowania na szkolenie. Podpisać umowę na refundację kosztów z jednym z regionalnych Operatorów. Skorzystać ze szkolenia/usługi rozwojowej i pozytywnie je ukończyć. Następnie pozostanie uzupełnić dokumentację i ocenić usługę w Bazie Usług Rozwojowych.

Pomagamy w przygotowywaniu dokumentacji, rejestracji w Bazie Usług Rozwojowych i załatwianiu wszelkich formalności!


Oferta dla uczelni i organizacji studenckich


Do współpracy zapraszamy:

  • samorządy studenckie,
  • koła naukowe i sportowe,
  • stowarzyszenia,
  • i inne ciekawe inicjatywy!

W ramach współpracy proponujemy:

  • Szeroką ofertę kursów żeglarskich i motorowodnych
  • Organizację wyjazdów integracyjnych dla studentów
  • Organizację obozów sportowych na Mazurach zaliczających WF
  • Rejsy turystyczne i szkoleniowe
  • Turystykę aktywną na Mazurach – żeglarstwo, kajaki, rowery
  • oraz Wasze ciekawe pomysły!

Terminy

  • Maj
  • Czerwiec
  • Wrzesień
  • Październik

rejsy żeglarskie po Mazurach dla dorosłych

Imprezy przeznaczone dla organizacji studenckich i studentów
Czyli co zorganizować studentom, żeby się nie nudzili…

W ramach współpracy chcielibyśmy zaproponować różnego rodzaju imprezy dla studentów. Wieloletnie doświadczenie w organizacji wyjazdów firmowych oraz integracyjnych, znajomość lokalnego rynku, ciekawa baza noclegowa i wielość atrakcji daje nam możliwość pomocy w organizacji tego typu imprez.

Propozycje wyjazdów:

Szkolenia żeglarskie i motorowodne
… czyli klasyczne szkolenia żeglarskie i motorowodne zakończone egzaminami na patenty na Mazurach
Rejsy rekreacyjne
… czyli piękno Mazur połączone z żeglarstwem rekreacyjnym i szkoleniowym – coś niepowtarzalnego!
Regaty (np. regaty o puchar samorządu)
… czyli duża dawka emocji przy żeglarskim wyścigu, a przy okazji integracja
Imprezy adaptacyjne
… czyli zapoznanie się w niezapomnianym miejscu

Inne pomysły także mile widziane!

impreza studencka na mazurach regaty żeglarskie

Obozy sportowe i naukowe dla studentów na Mazurach
Czyli jak zaliczyć WF na obozie i dobrze się bawić!

Posiadamy akredytację kuratora oświaty uznającą nas za placówkę oświatową. Dzięki temu we współpracy z samorządami szkolnymi i organizacjami ds. wychowania fizycznego na terenie uczelni, organizujemy obozy sportowe dla studentów. Podczas takich obozów istnieje możliwość zaliczenia wychowania fizycznego. W ramach współpracy w tym zakresie proponujemy:

Obozy szkoleniowe
… czyli klasyczny kurs 14 dniowy lub 7 dniowy zakończony egzaminem na patent żeglarza jachtowego

Obozy rekreacyjno-żeglarskie
… czyli połączenia wypoczynku na wodzie z podstawowym szkoleniem

Obozy sportowe na wodzie
… czyli żeglarstwo i inne sporty wodne jak np. wakeboard, pływanie, windsurfing, kajakarstwo

Obozy sportowo-żeglarskie
… czyli żeglarstwo w połączeniu z praktycznie każdym sportem

Obozy naukowe
… czyli badania naukowe w trakcie rejsu żeglarskiego

Jak to zrobić?

Napisz do nas z takimi informacjami jak:

  • przewidywana liczba uczestników,
  • termin,
  • krótki opis pomysłu – własny albo zaproponowany wyżej przez nas,
  • kontakt do siebie.

Jesteśmy otwarci na wszelkiego rodzaju Wasze propozycje. Bo to ma być właśnie Wasza impreza!

Zapraszamy do kontaktu!

Certyfikaty ISSA


Certyfikaty ISSA

Szkoła Żeglarstwa Gertis jest zrzeszona w International Sailing Schools Association. Jest to założone w 1969 roku stowarzyszenie zrzeszające największe prywatne stowarzyszenia żeglarskie w Wielkiej Brytanii. W Polsce zaś ISSA otwarła swój oddział w 2007 roku pod nazwą Federacja Szkół Żeglarskich ISSA.

Oznacza to tym samym, ze jesteśmy szkołą mogącą realizować szkolenia na stopnie żeglarskie i motorowodne wg. standardów ISSA.

Certyfikaty ISSA poświadczają umiejętności posiadaczy do prowadzenia jachtów żaglowych i motorowych. Certyfikaty dotyczą zarówno wód morskich, jak i śródlądowych. Należy jednak podkreślić, że certyfikaty ISSA służą tylko i wyłącznie do celów rekreacyjnych. Certyfikaty ISSA spełniają wymogi określone dla międzynarodowych certyfikatów ICC opisanych w Rezolucji Nr 40 z 16 października 1998 r., wydanej przez Komisję d/s Transportu w Europie, będącą częścią Komisji Ekonomicznej ONZ.

Poniżej znajdują się wzory certyfikatów ISSA, skrócone programy szkolenia, wymagania oraz uprawnienia, które poświadczają certyfikaty.

Certyfikaty żeglarskie ISSA

Inland Skipper

Inland skipper ISSA

Uprawnienia: posiadacz certyfikatu uprawniony jest do prowadzenia jachtów żaglowych z pomocniczym napędem mechanicznym po wodach śródlądowych tylko w celach turystycznych.

Wymagane doświadczenie: brak
Wymagane certyfikaty: brak
Minimalny wiek: 16 lat
Sugerowana liczba godzin kursu: 30 godzin

Program szkolenia dla stopnia Inland Skipper:

TEORIA:

  • budowa jachtów i nazewnictwo
  • instalacje na jachcie – gazowa, elektryczna, wodna, WC chemiczne, ogrzewanie, lodówka,
  • środki ppoż. (używanie, rodzaje gaśnic, konserwacja i obsługa) oraz apteczka (wyposażenie)
  • silnik zaburtowy – obsługa, zagrożenia, procedury bezpieczeństwa
  • kursy względem wiatru wraz z podstawowymi zasadami aerodynamiki
  • planowanie rejsu
  • przepisy – akty prawne, obowiązki skippera, służby, znaki i oznakowanie, postępowanie po wypadku, zwyczaje żeglarskie, ochrona środowiska
  • meteorologia – prognozy pogody, skala Beauforta, niebezpieczne zjawiska, chmury, wiatry lokalne i ich zakłócenia
  • locja – oznakowanie szlaków wodnych, podział dróg wodnych, budowle wodne

PRAKTYKA

  • praca jako członek załogi – praca cumami, odbijaczami, kotwicą, balastowanie, stawianie i zrzucanie żagli, praca na wiosłach
  • manewrowanie jachtem na silniku – obsługa silnika, cumowanie do brzegu dzikiego, wejścia i wyjścia z portu (mooring, boja, kotwica), człowiek za burtą
  • manewrowanie jachtem na żaglach – ustawianie żagli do kursu, zwrot przez sztag, zwrot przez rufę, człowiek za burtą

Certyfikat Inland Skipper ISSA jest odpowiednikiem polskiego patentu Żeglarza Jachtowego. Można go zdobyć podczas naszych kursów na stopień żeglarza jachtowego. Zapraszamy na

INSHORE SKIPPER

Uprawnienia: posiadacz certyfikatu uprawniony jest do prowadzenia jachtów żaglowych z pomocniczym napędem mechanicznym do 20 Mm od brzegu na wodach morskich, do maksymalnego tonażu 20 GTB tylko w celach turystycznych.

Wymagane doświadczenie: co najmniej jeden rejs morski
Wymagane certyfikaty: brak
Minimalny wiek: 16 lat
Sugerowana liczba godzin kursu: 50 godzin

Program szkolenia dla stopnia Inshore Skipper:

TEORIA

  • budowa i wyposażenie jachtów, wraz z zastosowaniem poszczególnych elementów
  • obsługa instalacji jachtowych – gazowa, wodna, elektryczna
  • obsługa silnika – włączanie, wyłączanie, podstawowe usterki, kontrola działania (np. sprawdzanie oleju)
  • bezpieczeństwo – przeprowadzanie odprawy dla załogi z uwzględnieniem instalacji, bezpieczeństwa na pokładzie, użycia środków ratunkowych i pirotechnicznych etc.
  • podstawowa znajomość Międzynarodowych Przepisów Zapobiegania Zdarzeniom na Morzu (MPZZM)
  • nawigacja – znajomość systemu IALA A oraz IALA B z ich odróżnieniem, znajomość znaków kardynalnych i innych znaków na wodzie, umiejętność pracy z mapą, umiejętność czytania locji dot. portów, zatok itp., rozróżnianie charakterystyki świateł nawigacyjnych
  • nawigacja terrystyczna – znajomość i zrozumienie podstawowych pojęć geograficznych, map, ksiąg locji
  • nawigacja elektroniczna – obsługa nawigacji elektornicznej GPS, wraz ze znajomością podstawowych funkcji (np. wyznaczanie kursu, sprawdzanie głębokości), znajomość pojęć AIS, ARPA, VTS
  • meteorologia – podstawowe pojęcia, skala Beauforta, chmury ze szczególnym uwzględnieniem chmur burzowych (cumulonimbus), komunikaty meterologiczne, prognozy pogody na morzu

PRAKTYKA

  • praca jako członek załogi – praca cumami, odbijaczami, kotwicą, balastowanie, stawianie i zrzucanie żagli, praca na wiosłach, praca linami w porcie (np. mooring)
  • manewrowanie jachtem na silniku – obsługa silnika, cumowanie do brzegu dzikiego, wejścia i wyjścia z portu (mooring, boja, kotwica), człowiek za burtą
  • manewrowanie jachtem na żaglach – ustawianie żagli do kursu, zwrot przez sztag, zwrot przez rufę, człowiek za burtą
  • węzły żeglarskie – płaski, cumownicze, knagowy i inne.

Certyfikat Inshore Skipper jest odpowiednikiem dawnego Sternika Jachtowego PZŻ. Z racji likwidacji tego stopnia na dzień dzisiejszy nie ma on swojego odpowiednika w polskich systemie patentów. Jednakże nasza szkoła organizuje kursy na ten stopień – zapraszamy do kontaktu.

Offshore Skipper

Uprawnienia: posiadacz certyfikatu uprawniony jest do prowadzenia jachtów żaglowych z pomocniczym napędem mechanicznym do 60 Mm od brzegu na wodach morskich, do maksymalnego tonażu 50 GTB tylko w celach turystycznych.

Wymagane doświadczenie: 28 dni na morzu jako skipper lub oficer wachtowy, w co najmniej dwóch rejsach na dwóch różnych morzach
Wymagane certyfikaty: SRC oraz First Aid Certificate
Minimalny wiek: 18 lat
Sugerowana liczba godzin kursu: 40 godzin

Program szkolenia dla stopnia Offshore Skipper:

TEORIA

  • nawigacja zliczeniowa wraz z praktycznym zastosowaniem,
  • pływy – przyczyny powstawania, tabele, anomalie wraz z praktycznym zastosowaniem i umiejętnością czytania,
  • prądy pływowe – przyczyny powstawania, księgi prądów wraz z praktycznym zastosowaniem i umiejętnością czytania,
  • boje, pławy spotykane na morzu w systemie IALA A oraz IALA B – ich znajomość, umiejętność rozpoznawania,
  • światła – charakterystyka, księgi świateł,
  • echosonda – umiejętność obsługi, znajomość rodzajów, ograniczenia echosond,
  • księgi rejsów (z ang. logbooks) – umiejętność prowadzenia,
  • meteorologia – podstawowe pojęcia, skala Beauforta, chmury ze szczególnym uwzględnieniem chmur burzowych (cumulonimbus), tworzenie się niżów i wyżów, komunikaty meterologiczne, prognozy pogody na morzu, używanie barometru
  • dobra znajomość Międzynarodowych Przepisów Zapobiegania Zdarzeniom na Morzu (MPZZM)
  • planowanie rejsów – przygotowanie, typowe działania w żegludze przybrzeżnej, strategia, umiejętność rozumienia wykorzystywania komunikatów meteorologicznych i nawigacyjnych.

PRAKTYKA

  • praca jako członek załogi – praca cumami, odbijaczami, kotwicą, balastowanie, stawianie i zrzucanie żagli, praca na wiosłach, praca linami w porcie (np. mooring)
  • manewrowanie jachtem na silniku – obsługa silnika, cumowanie do brzegu dzikiego, wejścia i wyjścia z portu (mooring, boja, kotwica), człowiek za burtą
  • manewrowanie jachtem na żaglach – ustawianie żagli do kursu, zwrot przez sztag, zwrot przez rufę, człowiek za burtą
  • węzły żeglarskie – płaski, cumownicze, knagowy i inne.

Certyfikat Offshore Skipper jest aktualnie odpowiednikiem polskiego patentu Jachtowego Sternika Morskiego PZŻ.

Certyfikaty motorowodne ISSA

Power Inland Skipper

Power Inland Skipper Issa

Uprawnienia: posiadacz certyfikatu uprawniony jest do prowadzenia jachtów motorowych po wodach śródlądowych oraz po wodach morskich 2 Mm od portu oraz do prowadzenia skuterów wodnych tylko w celach turystycznych.

Wymagane doświadczenie: brak
Wymagane certyfikaty: brak
Minimalny wiek: 16 lat
Sugerowana liczba godzin kursu: 30 godzin

Program szkolenia dla stopnia Power Inland Skipper:

TEORIA:

  • budowa jachtów i nazewnictwo
  • instalacje na jachcie – gazowa, elektryczna, wodna, WC chemiczne, ogrzewanie, lodówka,
  • środki ppoż. (używanie, rodzaje gaśnic, konserwacja i obsługa) oraz apteczka (wyposażenie)
  • silnik zaburtowy – obsługa, zagrożenia, procedury bezpieczeństwa
  • planowanie rejsu
  • przepisy – akty prawne, obowiązki skippera, służby, znaki i oznakowanie, postępowanie po wypadku, zwyczaje żeglarskie, ochrona środowiska
  • meteorologia – prognozy pogody, skala Beauforta, niebezpieczne zjawiska, chmury
  • locja – oznakowanie szlaków wodnych, podział dróg wodnych, budowle wodne

PRAKTYKA

  • praca jako członek załogi – praca cumami, odbijaczami, kotwicą, praca na wiosłach,
  • manewrowanie jachtem na silniku – obsługa silnika, cumowanie do brzegu dzikiego, wejścia i wyjścia z portu (mooring, boja, kotwica), człowiek za burtą.

Certyfikat power Inland Skipper ISSA jest odpowiednikiem polskiego patentu Sternika Motorowodnego. Można go zdobyć podczas naszych szkoleń motorowodnych.

Power Inshore Skipper

Power Inshore yacht skipper ISSA

Uprawnienia: posiadacz certyfikatu uprawniony jest do prowadzenia jachtów motorowych do 20 Mm od brzegu na wodach morskich tylko w celach turystycznych.

Wymagane doświadczenie: co najmniej jeden rejs na jachcie motorowym
Wymagane certyfikaty: brak
Minimalny wiek: 16 lat
Sugerowana liczba godzin kursu: 10 godzin części teoretycznej oraz 1 dzień części praktycznej

Program szkolenia dla stopnia Inshore Skipper:

TEORIA

  • budowa i wyposażenie jachtów, wraz z zastosowaniem poszczególnych elementów
  • obsługa instalacji jachtowych – gazowa, wodna, elektryczna
  • obsługa silnika – włączanie, wyłączanie, podstawowe usterki, kontrola działania (np. sprawdzanie oleju)
  • podstawowa znajomość urządzeń jachtowych – echosonda, log, autopilot,
  • bezpieczeństwo – przeprowadzanie odprawy dla załogi z uwzględnieniem instalacji, bezpieczeństwa na pokładzie, użycia środków ratunkowych i pirotechnicznych etc.
  • podstawowa znajomość Międzynarodowych Przepisów Zapobiegania Zdarzeniom na Morzu (MPZZM)
  • nawigacja – znajomość systemu IALA A oraz IALA B z ich odróżnieniem, znajomość znaków kardynalnych i innych znaków na wodzie, umiejętność pracy z mapą, umiejętność czytania locji dot. portów, zatok itp., rozróżnianie charakterystyki świateł nawigacyjnych
  • nawigacja terrystyczna – znajomość i zrozumienie podstawowych pojęć geograficznych, map, ksiąg locji
  • nawigacja elektroniczna – obsługa nawigacji elektornicznej GPS, wraz ze znajomością podstawowych funkcji (np. wyznaczanie kursu, sprawdzanie głębokości), znajomość pojęć AIS, ARPA, VTS
  • meteorologia – podstawowe pojęcia, skala Beauforta, chmury ze szczególnym uwzględnieniem chmur burzowych (cumulonimbus), komunikaty meterologiczne, prognozy pogody na morzu

PRAKTYKA

  • praca jako członek załogi – praca cumami, odbijaczami, kotwicą, balastowanie, praca na wiosłach, praca linami w porcie (np. mooring)
  • manewrowanie jachtem na silniku – obsługa silnika, cumowanie do brzegu dzikiego, wejścia i wyjścia z portu (mooring, boja, kotwica), człowiek za burtą
  • węzły żeglarskie – płaski, cumownicze, knagowy i inne.

Certyfikat Inshore Skipper jest odpowiednikiem dawnego Sternika Motorowodnego PZŻ. Z racji likwidacji tego stopnia na dzień dzisiejszy nie ma on swojego odpowiednika w polskich systemie patentów. Jednakże nasza szkoła organizuje kursy na ten stopień – zapraszamy do kontaktu.

Power Offshore Skipper

Uprawnienia: posiadacz certyfikatu uprawniony jest do prowadzenia jachtów motorowych do 60 Mm od brzegu na wodach morskich tylko w celach turystycznych.

Wymagane doświadczenie: 28 dni na morzu jako skipper lub oficer wachtowy, w co najmniej dwóch rejsach na dwóch różnych morzach
Wymagane certyfikaty: SRC oraz First Aid Certificate
Minimalny wiek: 18 lat
Sugerowana liczba godzin kursu: 40 godzin teorii, 2 dni praktyki + 2 godziny nocnej nawigacji

Program szkolenia dla stopnia Offshore Skipper:

TEORIA

  • nawigacja zliczeniowa wraz z praktycznym zastosowaniem,
  • pływy – przyczyny powstawania, tabele, anomalie wraz z praktycznym zastosowaniem i umiejętnością czytania,
  • prądy pływowe – przyczyny powstawania, księgi prądów wraz z praktycznym zastosowaniem i umiejętnością czytania,
  • boje, pławy spotykane na morzu w systemie IALA A oraz IALA B – ich znajomość, umiejętność rozpoznawania,
  • światła – charakterystyka, księgi świateł,
  • echosonda – umiejętność obsługi, znajomość rodzajów, ograniczenia echosond,
  • księgi rejsów (z ang. logbooks) – umiejętność prowadzenia,
  • meteorologia – podstawowe pojęcia, skala Beauforta, chmury ze szczególnym uwzględnieniem chmur burzowych (cumulonimbus), tworzenie się niżów i wyżów, komunikaty meterologiczne, prognozy pogody na morzu, używanie barometru
  • dobra znajomość Międzynarodowych Przepisów Zapobiegania Zdarzeniom na Morzu (MPZZM)
  • planowanie rejsów – przygotowanie, typowe działania w żegludze przybrzeżnej, strategia, umiejętność rozumienia wykorzystywania komunikatów meteorologicznych i nawigacyjnych.

PRAKTYKA

  • praca jako członek załogi – praca cumami, odbijaczami, kotwicą, balastowanie, praca na wiosłach, praca linami w porcie (np. mooring)
  • manewrowanie jachtem na silniku – obsługa silnika, cumowanie do brzegu dzikiego, wejścia i wyjścia z portu (mooring, boja, kotwica), człowiek za burtą
  • węzły żeglarskie – płaski, cumownicze, knagowy i inne.

Certyfikat Offshore Skipper jest aktualnie odpowiednikiem polskiego patentu Motorowodnego Sternika Moroskiego, którego kursy organizujemy – zapraszamy!

Yacht Crew ISSA

yacht crew issa

Certyfikaty ISSA Yacht Crew to podstawowe certyfikaty, które mogą zdobyć dzieci już od 10. roku życia podczas szkolenia przeprowadzanego indywidualnie dla osób dorosłych oraz podczas szkoleń motorowodnych. Umiejętności nabyte podczas szkolenia pomogą rodzicom prowadzić jacht w sposób bezpieczny i komfortowy. Taki certyfikat zaś będzie wspaniałą pamiątką dla dzieci oraz może być wstępem do przygody z żeglarstwem lub sportami motorowodnymi.

Uprawnienia: posiadacz certyfikatu przeszedł podstawowe szkolenie z zakresu bezpieczeństwa oraz prowadzenia jachtów żaglowych z pomocniczym napędem mechanicznym.

Wymagane doświadczenie: brak
Wymagane certyfikaty: brak
Minimalny wiek: 10 lat
Sugerowana liczba godzin kursu: 20 godzin (min. 3 dni)

Program szkolenia dla stopnia Yacht Crew:

  • budowa jachtu w części podstawowej,
  • obsługa podstawowych instalacji jachtowych (toaleta, kuchenka gazowa, umywalka etc.),
  • tankowanie wody i paliwa,
  • operowanie silnikiem,
  • podstawowe węzły (płaski, ratowniczy, cumowniczy, sztyk),
  • stawianie i zrzucanie żagli oraz ich refowanie,
  • operowanie odbijaczami,
  • operowanie kotwicą,
  • bezpieczeństwo – poruszanie się, wzywanie pomocy, działanie gaśnicy.