Strona z wpisami

Półkolonie Żeglarskie


Lato, żagle i przygoda – zapraszamy na niezapomniane żeglarskie półkolonie nad wodą! Każdy dzień to nowa porcja żeglarskich emocji, ruchu na świeżym powietrzu i zabawy w gronie rówieśników. Uczymy się, bawimy i pływamy po najpiękniejszych jeziorach Mazur!

Bezpieczeństwo to podstawa! Pływamy wyłącznie w kamizelkach asekuracyjnych i pod opieką doświadczonych instruktorów żeglarstwa i wychowawców wypoczynku. Zapewniamy pełne wyposażenie ratunkowe i bezpieczną infrastrukturę portową.

Uczestnicy półkolonii:

Na nasze żeglarskie półkolonie zapraszamy dzieci w wieku 8–13 lat, które lubią wodę, ruch i chcą poznać świat żeglarstwa.  To idealna propozycja aby rozpocząć przygodę z żaglami!mazury półkolonia sztynort

Kto prowadzi zajęcia?

Nad bezpieczeństwem i dobrą zabawą czuwa nasza gertisowa kadra instruktorzy żeglarstwa i wychowawcy wypoczynku. Nasza kadra nie tylko świetnie zna się na żeglowaniu, ale też doskonale dogaduje się z dziećmi i wie, jak uczyć przez zabawę. Każde dziecko jest pod stałą opieką – zarówno na wodzie, jak i na lądzie.

instruktorzy rejs młodzieżowy


 Gdzie odbywają się półkolonie?

Naszą bazą jest Sztynort – pięknie położony, bezpieczny port w sercu Mazur. Zajęcia odbywają się na terenie mariny, w zielonej przestrzeni wokół, na okolicznych jeziorach oraz w nowoczesnym Centrum Edukacji Ekologicznej i Żeglarstwa Memuak.

Adres: port Nowy Sztynort, Sztynort 11
dojazd zobacz na mapie
miejsce zbiórki: domek GERTIS przy kei nr. 4 (obok opłat portowych i MOPR)
parking: na terenie portu znajduje się parking (30 min. bezpłatnie)

port w Sztynorcie

Co w programie półkolonii?

  • Uczymy się podstaw obsługi jachtu i bezpieczeństwa na wodzie
  • Poznajemy żeglarstwo od środka: węzły, sterowanie, praca w załodze
  • Pływanie na różnych jachtach: kabinowym, regatowym, łodzi spacerowej (hausboot) i szybkiej łodzi motorowej RIB
  • Rejs na bunkry – wodna wyprawa ze zwiedzaniem
  • Żeglarska gra terenowa
  • Ognisko z kiełbaskami i wspólne śpiewanie
  • Zajęcia i eksperymenty w centrum ekologii i żeglarstwa Memuak
  • Codziennie jesteśmy w ruchu – na wodzie, na lądzie i w głowie!

Zajęcia programowe dostosowane są do warunków pogodowych i mogą ulec zmianie.

 

Ramowy plan dnia (poniedziałek–piątek)

  • 8:30–9:00 – przyjęcie uczestników
  • 9:00–11:30 – zajęcia przedpołudniowe
  • 11:35–12:00 – drugie śniadanie
  • 12:00–13:00 – zajęcia południowe
  • 13:05–14:00 – obiadek
  • 14:00–15:30 – zajęcia popołudniowe
  • do 16:00 – odbiór uczestników

Co zabrać ze sobą?

  • Ubranie dopasowane do pogody (osłona od słońca i od wiatru – np. kurtka przeciwdeszczowa i bluza)
  • Nakrycie głowy – czapka z daszkiem, kapelusz lub chustka
  • Wygodne ubranie i buty trzymające się stopy (trampki, adidasy, sandały – nie klapki, nie japonki!)
  • Butelka lub bidon na wodę
  • Okulary przeciwsłoneczne i krem z filtrem

Półkolonia na Mazurach – TERMINY 2025:

Kod imprezy Początek Koniec Cena Wolne miejscaMiejsca Link do rezerwacjiRezerwacja
Brak obozów tego typu

Brak miejsc? Brak terminów?
Napisz do nas!
Cena zawiera:
  • zajęcia programowe
  • posiłki: drugie śniadanie i obiad
  • wodę do picia
  • paliwo do jachtu
  • ubezpieczenie NNW
  • materiały programowe
  • wycieczki: Memuak i bunkry na Mamerkach
Ubezpieczenie

Wszyscy uczestnicy ubezpieczeni są w zakresie NNW na kwotę 10.000 zł. Biuro Turystyki Aktywnej Gertis posiada również ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej organizatora turystyki. Cena nie obejmuje ubezpieczenia kosztów rezygnacji z imprezy.

Organizator

Organizatorem wyjazdu jest Biuro Turystyki Aktywnej „Gertis”

Linki i potrzebne dokumenty:

Brak miejsc? Brak terminów?
Napisz do nas!

    Administratorem podawanych danych osobowych jest właściciel strony – BTA Gertis Marek Makowski, Świdry 11, 11-500 Giżycko. Dane będą przetwarzane w celu obsługi korespondencji w wybranym temacie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

    Holowanie jachtów – jak to zrobić?


    Sytuacje awaryjne na wodzie, takie jak na przykład awaria silnika, mogą zdarzyć się nawet najbardziej doświadczonym załogom. W takich momentach warto wiedzieć, jak bezpiecznie przeprowadzić holowanie. Manewru tego nie omawia się ani nie ćwiczy standardowo na kursach żeglarskich, a szkoda! To bardzo przydatna umiejętność i dobre wiedzieć ją bezpiecznie ją w wykonać.

    W żeglarstwie rekreacyjnym najczęściej wykorzystuje się jeden z dwóch sposobów: holowanie „jeden za drugim” oraz „burta przy burcie”. Obie mają swoje zalety i wymagają znajomości podstawowych zasad oraz odpowiedniego przygotowania manewru.

      1. Holowanie jachtów – podstawowe zasady
      2. Holowanie klasyczne czyli jeden za drugim
      3. Holowanie burta przy burcie
      4. Jakich węzłów używać przy holowaniu?
      5. Jak nauczyć się holowania jachtów?

    Podstawowe zasady przy holowaniu jachtów

    Przy holowaniu obowiązuje kilka podstawowych zasad, o których nie możemy zapomnieć bez względu na wybrany sposób przeprowadzenia manewru.

    • po pierwsze – zawsze dowodzi sternik jachtu holującego, drugi sternik powinien słuchać jego poleceń i czujnie obserwować.
    • po drugie – jacht holowany musi zachować najwyższą czujność, mieć w pogotowiu pagaje i odbijacze.
    • po trzecie – pośpiech powoduje awarie – przygotujcie się do manewru spokojnie i bez paniki.

    Holowanie „jeden za drugim” – klasyczna metoda na większym dystansie

    Ten sposób jest szczególnie przydatny, gdy trzeba przepłynąć jachtem na większą odległość lub szybko pomóc komuś na wodzie. Wykorzystuje się go również przy holowaniu przez ciasne przejścia – np. w kanałach lub pod mostami.

    Lina holownicza powinna być zamocowana na jachcie holującym w taki sposób, by zapewnić stabilne prowadzenie. Na rufie jachtu holującego linę wiążemy na burcie z silnikiem. Można również stworzyć „widełki” w kształcie litery V (zawiązać linę na dwóch knagach rufowych, a do tak stworzonego „trójkąta” dowiązać linę holowniczą. Dzięki temu siły działające na jacht są równomiernie rozłożone, a kurs holowania bardziej przewidywalny. Wadą jest niestety to, że tak zawiązana lina łatwiej może wkręcić się w śrubę silnika gdy hol się zluzuje.

    Na jachcie holowanym lina powinna być przywiązana do mocnej knagi dziobowej, która wytrzyma obciążenie podczas ruchu. Nie wolno wiązać liny holowniczej do koszy czy słupków relingu. Osoba sterująca na jachcie holowanym powinna cały czas obserwować jednostkę przed sobą i korygować kurs, unikając „myszkowania” jachtem.

    Dla bezpieczeństwa na jachcie, który holuje jeden załogant powinien stale obserwować jednostkę holowaną. Jego zadaniem jest też asekurować linę i zbierać luz na linie gdy „holownik” zmniejszy swoja prędkość prędkość.

    Holowanie „burta przy burcie” – manewry portowe i krótkie dystanse

    Ten sposób sprawdzi się gdy przygotowanie do holowania odbywa się na jachtach stojących przy pomoście. Odradzamy go gdy jacht holowany jest większy i cięży od „holownika” lub gdy trzeba awaryjnie zholować kogoś z jeziora przy silnym wietrze.

    Jachty należy połączyć wzdłuż burt za pomocą minimum czterech cum: lin łączących dziób z dziobem, rufę z rufą (czyli brestów lub cum dziobowych/rufowych) oraz dwóch szpringów – które będą zapobiegały przesuwaniu się jednostek względem siebie podczas ruchu. Nie można zapomnieć o odbijaczach – trzeba je rozłożyć wzdłuż linii styku kadłubów, by uniknąć uszkodzeń. Odpowiednie rozmieszczenie lin ma kluczowe znaczenie – najpierw montujemy bresty, dopiero później szpringi. Ważna jest równomierne naprężenie lin – zapewni to stabilne prowadzenie i zminimalizuje ruchy jachtów względem siebie.

    Jeżeli jacht holujący ma silnik przyczepny, lepiej ustawić jacht holowany po tej samej stronie burty, na której znajduje się silnik – ułatwi to manewrowość. Na jachcie holowanym można podnieść pół miecza, a sternik powinien dostosować wychylenia steru to jachtu holującego.

    Jakie węzły stosować przy holowaniu?

    Bardzo ważne jest dobre przygotowanie lin do manewru. Liny powinna podawać jednostka holująca. Pamiętajcie by rzucać je zawsze z wiatrem (a nie pod wiatr). Holowany na swoim pokładzie wiąże końcówkę holu, a resztę liny zbiera holujący.

    Podczas holowania liczy się nie tylko grubość liny i sposób mocowania liny, ale również odpowiedni dobór węzłów. W sytuacjach awaryjnych warto korzystać z węzłów, które zapewniają bezpieczeństwo, ale można je też łatwo oddać  – nawet po dużym obciążeniu. Przy holowaniu jeden za drugim lina powinna być stosunkowo długa – 25-30 metrów powinno być optymalne.

    Przy holowania polecamy korzystanie z następujących węzłów:
    węzeł knagowy
    – do przedłużenia liny holowniczej – pętlę ratowniczą lub związ huntera

    Jak nauczyć się holowania jachtów?

    Holowanie jachtów nie należy do codziennych manewrów, dlatego tym bardziej warto je przećwiczyć w spokojnych warunkach. Możesz nauczyć się go na naszych rejsach doskonalących! Poznanie obu technik, umiejętność wiązania odpowiednich węzłów i właściwe rozmieszczenie cum oraz odbijaczy może w sytuacji awaryjnej zdecydować o skuteczności i bezpieczeństwie całej operacji. Holowanie to również doskonała okazja do nauki współpracy załogi i pracy w stresie – kluczowych elementów każdego rejsu.

    Godziny otwarcia mostu obrotowego w 2025


    Zgodnie z komunikatem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Giżycku most obrotowy w sezonie 2025 będzie otwierany dla jachtów i motorówek inaczej niż w poprzednich latach. Jest to związane z remontem zabytkowego mostu, który rozpoczął się wiosną 2025 roku i potrwa aż do wakacji. Dla wodniaków jedynym stale otwartym przejściem między jeziorem Niegocin, a jeziorem Kisajno będzie kanał niegociński (nazywany starym kanałem).

    Dowiedz się:

    1. W jakich godzinach jest otwierany most obrotowy w Giżycku?
    2. Gdzie zadzwonić, żeby otworzyli most obrotowy w Giżycku?
    3. Skąd pobrać komunikat o godzinach otwarcia mostu w Giżycku?

    most obrotowy w Giżycku zabytek godziny

    W jakich godzinach jest otwierany most obrotowy w Giżycku?

    Most otwierany będzie od 1 lipca do 1 września 2025 każdorazowo, a od 1 września do 31 października 2025 wyłącznie po kontakcie telefonicznym z obsługą mostu.

    Godziny otwarcia mostu w Giżycku dla wodniaków:

    • 10.30 – 11.00
    • 12.35 – 14.25
    • 17.25 – 18.25 (z wyjątkiem dnia 23.08.2025)

    Godziny otwarcia dla ruchu kołowego

    • 11.05 – 12.30
    • 14.30 – 17.20
    • 18.30 – 10.25

    Harmonogram otwarcia może ulec zmianie w zależności od przebiegu prac remontowych.

    Gdzie zadzwonić, żeby otworzyli most obrotowy w Giżycku?

    We wrześniu i w październiku aby most w Giżycku został otwarty dla jachtów  konieczne jest telefoniczne skontaktowanie się z obsługą mostu. Numer telefonu do obsługi 726 888 878. Otwarcie nastąpić może w godzinach dostępnych w sezonie wakacyjnym  (10.30 – 11.00; 12.35 – 14.25; 17.25 – 18.25)

    W sytuacjach awaryjnych należy kontaktować się z zarządzającym obiektem – Zarząd Dróg Powiatowych w Giżycku pod numerem telefonu 693 979 706. Informacje o otwarciu mostu można znaleźć również na stronie ZDP: https://zdpgizycko.pl/terminarz-mostu-obrotowego/

    Skąd pobrać komunikat o godzinach otwarcia mostu w Giżycku?

    Komunikat o otwarciu mostu umieszcza Zarząd Dróg Powiatowych w Giżycku.
    Kliknij aby pobrać: Terminarz mostu obrotowego 2025

    Jak oznakowany jest szlak żeglowny na Mazurach?


    Znajomość oznakowania szlaku żeglownego to podstawowa wiedza jaką powinni posiadać wszyscy sternicy łodzi. Dotyczy to zarówno żeglarzy jak i motorowodniaków. Zapraszamy Was do przypomnienia sobie najważniejszych informacji przed wypłynięciem na swój rejs po Mazurach lub innym akwenie śródlądowym! 

    W tym poradniku dowiesz się najważniejszych rzeczy o szlaku żeglownym:

    1. Co to jest szlak żeglowny?
    2.  Jakie jest oznaczony szlak żeglowny?
    3. Jaki jest kierunek szlaku na wodzie?

     

    boja prawej strony szlaku na jeziorze

    Co to jest szlak żeglowny?

    Szlak żeglowny to wyznaczony pas wody, który jest bezpieczny do pływania różnymi jednostkami. Inaczej mówi się na niego „farwater”. Na szlaku żeglownym mamy pewność, że głębokość będzie wystarczająca i nie zahaczymy mieczem naszego jachtu o dno lub inną przeszkodę. Głębokość szlaku żeglownego na Wielkich Jeziorach Mazurskich wynosi minimum 1,8 m, a w kanałach 1,2 m. Za utrzymanie szlaku odpowiedzialne jest Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie. To właśnie do Wód Polskich powinno zgłosić się każdą sytuację gdy na szlaku przytrzemy o dno, uderzymy w kamień lub zatrzymamy się na mieliźnie.

    Szlak żeglowny otwierany jest sezonowo, a informacje na ten temat znajdują się w Komunikatach Nawigacyjnych na stronie: https://www.gov.pl/web/wody-polskie-bialystok/zegluga-srodladowa . Pamiętajmy, że samo wystawienie boi szlakowych na wodę nie jest równoznaczne z otwarciem szlaku!

    Jak jest oznaczony szlak żeglowny?

    Szlak wyznaczany jest przy pomocy różnych rodzajów oznaczeń – pław (czyli potocznie mówiąc bojek), staw (czyli obiektów stałych, wbitych w dno) lub znaków umiejscowionych na brzegu. Oznaczenia na wodach śródlądowych umieszczane są zgodnie z międzynarodowym systemem oznaczeń IALA i znajomość oznaczeń w Polsce pozwoli nam również bezpiecznie żeglować poza granicami.

    Oznakowanie granic szlaku żeglownego na wodach śródlądowych

    Podstawowym oznaczeniem szlaku żeglownego na wodzie są pławy (boje):

    • lewa granica szlaku to znaki zielone w kształcie stożka, lub na lądzie – tyka
    • prawa granica szlaku to oznaczenia czerwone w kształcie walca, a na lądzie – tyka z wiechą

    boje oznaczenia szlaku żeglownego na Mazurach, farwaterGdy szlak rozdziela się na dwie drogi (np. na Mazurach wejścia do dwóch kanałów) zobaczymy pławę rozgałęzienia szlaku czyli znak w kształcie kuli pasy czerwono-zielone.

    rozgałęzienie szlaku żeglownego

    Gdy szlak żeglowny przebiega przy brzegach (np. na rzekach) może być on wyznaczany przy pomocy tablic, oznaczeń stojących na brzegach,

    Oznakowanie szlaku żeglownego stojące na lądzie

    oznakowanie szlaku żeglownego rzeki jeziora

     

    Jaki jest kierunek szlaku na wodzie?

    Dobry wodniak powinien wiedzieć jak jak przebiega kierunek szlaku na akwenie na którym żegluje – określone jest to urzędowo w odpowiednim rozporządzeniu*. Na Wielkich Jeziorach Mazurskich kierunek „w górę szlaku” to trasa od Węgorzewa do Piszu,  a „w dół szlaku” od Piszu do Węgorzewa.

    Szlak na wodzie oznakowany jest w jedną stronę – w dół szlaku. Oznacza to, że gdy na Mazurach płynę w stronę południową, do Pisza poruszam się zgodnie z kierunkiem szlaku. Wtedy po mojej lewej stronie mam stożkowe, zielone boje, a po prawe stronie – walcowate czerwone. Kiedy płyniemy z powrotem – w górę szlaku – będziemy poruszać się przeciwnie do oznaczeń – czyli po swojej lewej stronie będziemy mieć boje czerwone, a po prawej – zielone. Ważne by wiedzieć w którą stronę szlaku płynę ponieważ nie zawsze na wodzie są obie boje farwaterowe (może być tylko jedna i trzeba wiedzieć jak ją minąć!)

    Na wodzie mówiąc w uproszczeniu- nie ma wyznaczonych „pasów ruchu”. Możemy poruszać się całą szerokością szlaku,  zachowując oczywiście zasady prawa drogi na wodzie względem innych jednostek.

    boja lewej strony szlaku na jeziorze  boja prawej strony szlaku na jeziorze

    Tak wygląda oznakowanie szlaku żeglownego na Mazurach. Lewa granica to zielone stożkowe pławy, a prawa granica to czerwone walcowate pławy. Mają one odblaskowe taśmy które ułatwiają znalezienie ich na wodzie kiedy zapada zmierzch.

    Chcesz dowiedzieć się wiedzieć więcej by zostać żeglarzem lub sternikiem motorówki? Zapisz się na jedno z naszych szkoleń: sprawdź: kursy dla dorosłych lub kursy dla młodzieży

    *Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie przepisów żeglugowych na śródlądowych drogach wodnych. Załącznik nr 8

    Najlepszy jacht do czarteru – polecamy!


    Jeśli zastanawiasz się jaki jest najlepszy jacht do czarteru na Twój własny rejs to świetnie trafiłeś! Podpowiemy Ci na co zwrócić uwagę i podamy kilka typów jachtów, zarówno dla początkujących dla żeglarzy, jak i dla tych z Was, którzy są bardziej doświadczeni.

    1. Na co zwrócić uwagę wybierając firmę czarterową?
    2. Jaki jest najlepszy jacht na pierwszy samodzielny rejs po Mazurach?
    3. Jaki jacht wybrać na rejs w dużej załodze?
    4. Który jacht będzie najlepszy na rejs z dziećmi?

    szkolenia żeglarskie jachty do czarteru

    Na co zwrócić uwagę wybierając firmę czarterową?

    Na rynku istnieje wiele firm wynajmujących jachty. Szukając jachtu do czarteru najlepiej wybieraj takie, które mają własnę i dużą flotę. Mają one większe doświadczenie oraz zaplecze lądowe, które pozwoli w razie awarii na szybką naprawę jachtu lub podmianę jednostki na inną. Poczytaj opinie w Internecie i śmiało zapytaj żeglarzy z większym stażem o ich opinie. Na pewno chętnie pomoże też instruktor, który Cię uczył.  Z naszego doświadczenia polecamy wybór firmy, która ma kilka bliźniaczych jednostek. Dzięki temu można mieć zapasowe wyposażenie dostępne praktycznie od ręki.

    Inne elementy, na które  dobrze zwrócić uwagę przy wyborze firmy od której wynajmiesz jacht:

    •  lokalizacja – gdzie stoi jacht, czy pasuje to do planowanej trasy rejsu?
    • obsługa – szybkość reakcji na zapytania i łatwość kontaktu z firmą
    • flota jachtów – czy jachty są własnością tej firmy czy firma tylko obsługuje czarter? czy jest dostępny rodzaj jachtu, który już znasz (to szczególnie ważne jeśli nie masz dużego doświadczenia)?
    • serwis na szlaku – czy firma zapewnia serwis sprzętu w czasie rejsu
    • polityka czarteru – godziny odbioru i zdania jachtu, kaucja, dopłaty do opcji, zasady dotyczące paliwa do jachtu i ogrzewania, sprzątanie końcowe itp.

    Jeśli szukasz najlepszego standardu i jakości obsługi – zapraszamy do czarteru jachtów z naszej floty: https://www.czartery.info/ Jesteśmy jedyną firmą czarterową, w której jachty wydawane są przez instruktorów żeglarstwa!

    Jaki jest najlepszy jacht na pierwszy samodzielny rejs po Mazurach?

    Dla poczatkującego żeglarza najlepszy do czarteru będzie jacht z przedziału wielkościowego 22-26 stóp.  Dlaczego? Bo mniejszym jachtem łatwej się manewruje. Idealnie jeśli będzie to taki sam typ jachtu na jakim zdobyło się patent żeglarski – z rumplem (a nie kołem sterowym), z mieczem obrotowym (nie szybrowym), z rolowanym fokiem. Zwróć uwagę by jacht miał refowane żagle (dwa refy na grocie), lazy jack, dopytaj czy dostaniesz co najmniej 3 cumy, 4 odbijacze, komplet kamizelek ratunkowych (nie asekuracyjnych!).

    Z naszej floty czarterowej na pierwszy samodzielny rejs polecamy jachty: Maxus Evo 24 oraz Maxus 26. Mają one wygodne wnętrze dla 4-5 osobowej załogi i bardzo dobrze się nimi manewruje. Są zwrotne, mają mniejsze zanurzenie i łatwo zacumować nimi w porcie. Ponadto w cenie czarteru masz ogrzewanie typu webasto, które przydaje się w chłodniejsze noce.

    Jaki jacht wybrać na rejs w dużej załodze?

    Gdy szukasz jachtu do czarteru na rejs w większej załodze bez problemu znajdziesz jednostki przystosowane nawet dla 10 osób. Są to duże jachty o długości powyżej 10 metrów – czyli modele 32-34 stopowe. Mają koło sterowe i dużą powierzchnią żagli. Standardowo mają one 3 dwuosobowe kabiny oraz rozkładane kolej w mesie (do spania dla 4 osób). Czy da się znaleźć jacht na rejs dla więcej niż 10 osób? Na Mazurach nie znajdziemy takiej jednostki do czarteru. Jeśli chcemy popłynąć w więcej niż 10 osób trzeba podzielić się na dwie załogi.

    Jeśli chcesz wynająć jacht dla dużej załogi polecamy z jednostki Maxus 34 i trochę starsze Maxusy 33.1. Dostępne są one do czarteru z naszej bazy w Sztynocie. Mają przestronne wnętrze, a zamykane kabiny zapewniają prywatność. Wyposażone są w ster strumieniowy, który bardzo ułatwia manewrowanie. Są szybkie i mimo swojej wielkości świetnie sobie radzą nawet przy słabym wietrze.

    Który jacht będzie najlepszy do czarteru na rejs z dziećmi?

    Jeśli chcesz wybrać się na rejs z dziećmi najważniejsze jest zapewnienie bezpieczeństwa pływania oraz powierzchni do zabawy. Jeśli dzieci są małe polecamy na pierwszy rejs jednostkę motorową typu housboot – np. Suncamper 30 lub Nexus Revo 870. Pływanie nimi jest spokojne, nie przechylają się i mają dużo miejsca na pokładzie do zabawy czy opalania. Kokpit można osłonić plandeką, która robi cień lub chroni przed deszczem.

    Ze starszakami świetnie żegluje się na dużych jednostkach. Nawet 4-5 letnie dzieci świetnie bawią się pływając z rodzicami po Mazurach. Duży kokpit Maxusa 34 to fajne miejsce do zabawy dla najmłodszych, a na jachcie Maxus 33.1 można poprosić o zamontowanie siarki na relingach. Dzieci w wieku szkolnym można śmiało wziąć na mniejsze jednostki np. Maxusa 28 czy Maxusa 26. Poradzą sobie z rzuceniem cumy, zawiązaniem odbijaczy czy będą mogły usiąść za sterem jachtu. Taki rejs rodzinny można też połączyć z kursem żeglarskim dla rodziców!

    Przy czarterze na rejs rodzinny należy pamiętać o kamizelkach ratunkowych w odpowiednich rozmiarach. Wynajmując jeden z jachtów z floty Gertis podaj nam z wyprzedzeniem informację o wadze dziecka/dzieci żebyśmy mogli zapewnić Wam kamizelki.

     

    Gdzie się śpi na jachcie? Plan wnętrza jachtu


    Wybierając jacht do czarteru lub zapisując się na kurs żeglarski dobrze sprawdzić jak wygląda plan wnętrza jachtu. Jaki jest rozkład łóżek i ogólny układ w kabinie. Dzięki temu dowiecie się czego się spodziewać na rejsie. Dziś przybliżymy Wam jak wygląda plan wnętrz jachtów klasy Maxus, na których pływamy na naszych szkoleniach, i które można od nas wynająć na Mazurach. Dowiesz się:

    1. Gdzie się śpi na jachcie?
    2. Jaki jest plan wnętrza jachtu Maxus 34?
    3. Jacht Maxus 28 – rozkład wnętrza
    4. Jak wygląda wnętrze jachtu Maxus 26?
    5. Jak wygląda jacht Maxus Evo 24 w środku?
    6. Co spakować do spania na jachcie?
    7. Czy na jachcie jest zimno w nocy?

    Jachty typu Maxus to polskie konstrukcje, które powstają w najbardziej utytułowanej polskiej stoczni – Northman. Budowane są w Węgorzewie czyli pochodzą z samego serca Mazur! Informacje o poszczególnych jednostkach znajdziecie na naszej stronie czarterowej: https://www.czartery.info/ . W naszej flocie do wynajęcia dostępne są jachty Maxus o długości od 24 stóp do 34 stóp – czyli od 7,5m do 11,5m! Układ kabiny na tych jednostkach jest różny w zależności od wielkości jachtu. Zobacz jak wygląda plan wnętrza jachtu różnych modeli.

    Gdzie się śpi na jachcie?

    Na jachcie jak w domu – śpi się w łóżku.  Po żeglarsku nazywa się ono „koją”. Koje w czasie dnia służą do siedzenia, a na noc ścieli się je po spania. W kojach na dziobie i na rufie są podwójne miejsca do spania, a w mesie (czyli salonie) dwie koje. W czasie dnia koje w mesie służą jako kanapy, a na noc rozkłada się je na całą szerokość do spania. Dzięki temu na jachtach Mazurskich może wygodnie mieszkać kilkuosobowa załoga. Pamiętajcie, żeby sprawdzić przy odbiorze jachtu czy macie komplet desek do rozłożenia koi na noc!

    Jaki jest plan wnętrza jachtu Maxus 34?

    Maxus 34 to największa jednostka z floty Szkoły Żeglarstwa Gertis. Jacht ma długość prawie 11,5 metra i może na nim mieszkać 10 osób. W środku znajdziemy 3 zamykane kabiny z podwójnymi kojami: dwie kabiny rufowe i przestronną kabinę dziobową. Dodatkowo są rozkładane koje w mesie – z miejscami do spania dla nawet 4 osób.  Na Maxusie 34 mamy też kabinę łazienkową – kingston (czyli łazienkę)  w której jest toaleta typu morskiego i prysznic. W aneksie kuchennym znajdziemy kuchenkę gazową, kuchenkę mikrofalową oraz lodówkę w blacie.

    W kabinach są szafki na ubrania, a pod kojami w mesie duże schowki na bagaż. Z przechowywaniem rzeczy nie ma najmniejszego problemu! Duże bagaże można umieścić w zamykanej przestrzeni pod schodnią. To idealne miejsce na schowanie toreb czy zapasów wody.

    Jacht Maxus 28 – rozkład wnętrza

    Jacht Maxus 28 zaprojektowany został do żeglowania w 8 osób. To szybki jacht z przestronnym kokpitem. W środku mamy kambuz z kuchenką, chłodziarkę w blacie i zlew. Miejsc noclegowych na tej jednostce jest 8 choć najwygodniej mieszka się w 6 dorosłych osób. Na dziobie i na rufie są kabiny zamykane, w których spać mogą po dwie osoby. Tradycyjnie w mesie kanapy rozkładają się do spania na całą szerokość jachtu. Lewa koja jest nieznacznie krótsza od drugiej (ok. 185 długości), warto to wziąć pod uwagę kładąc się spać 😉

    Jak wygląda wnętrze jachtu Maxus 26?

    Maxus 26 ma wygodne wnętrze ,w którym znajdziemy wszystko co potrzebne żeby mieszkać na rejsie. Rozkład wnętrza różni się w zależności od armatora jednostki – nasze jachty mają dwie zamykane kabiny, kabinę sanitarną z toaletą typu morskiego i kambuz. W kambuzie dwupalnikowa kuchenka gazowa, zlew i lodówka w blacie.

    Na Maxusach 26 z floty Gertis jest następujący układ wnętrza: zamykane koje: dziobowa i rufowa – każda z miejscem do spania dla dwóch osób. W mesie są koje rozkładane – prawa ma normalną długość do spania dla dwóch osób, a lewa jest skrócona. Ma ona długość 160 cm, a cześć rozkładana 180 cm. W tej koi może się wyspać jedna osoba dorosła lub dwoje dzieci.

    Plan wnętrza jachtu Maxus 26

    Jak wygląda jacht Maxus Evo 24 w środku?

    Maxusy Evo 24 to najmniejsze jednostki w naszej flocie. Mimo kompaktowych wymiarów, również można na nich żeglować aż 8 osób. My polecamy te jachty dla załogi 5 osobowej, bo wtedy jest najwygodniej. W kabinie mamy jedną wspólną przestrzeń podzieloną na strefy – można powiedzieć, że to wnętrze typu „open space”.

    Na dziobie i na rufie tak samo jak na innych jednostkach mamy dwuosobowe koje, a koje w mesie są rozkładane na noc. Mimo tego, że jacht nie jest duży łóżka są one wygodne do spania i wystarczające dla dwóch osób każde.

    Rozkład koi na jachcie Maxus Evo 24

    Co spakować do spania na jachcie?

    Mazurskie jachty w większości nie mają na wyposażeniu pościeli. Żeby komfortowo wyspać się na jachcie pamiętaj o spakowaniu na rejs śpiwora i poduszki. Można mieć również prześcieradło lub kocyk żeby sobie pościelić. Można również zamiast śpiwora spakować kołdrę czy ciepły koc w poszewce – świetnie sprawdzi się jeśli będziesz mieć na nie torbę żeby schować je na dzień. Nie zapomnij też odzieży do spania – piżamy, dresu czy getrów. Na wiosnę i jesień warto wybrać opcję z długim rękawem.  Niektóre firmy czarterowe w opcjach dodatkowych przy czarterze jachtu mają pościel dla załogi.

    Czy na jachcie jest zimno w nocy?

    Jachty Szkoły Żeglarstwa Gertis mają ogrzewanie postojowe, które włącza się na noc. Dzięki temu na jachcie nie jest zimno i dobrze się na nim mieszka również wiosną i jesienią. Jeśli zastanawiasz się jaki śpiwór wziąć na rejs na Mazurach wybierz taki, o zakresie temperatury komfortowej 12-15 stopni. Bez problemu można znaleźć taki do kupienia w sklepach turystycznych. Dla zmarzluchów polecamy spakować ciepłą piżamę i skarpety do spania.

    pościel na jachcie czarterowym na Mazurach